Övningar & Uppgifter

Utforska våra praktiska övningar och uppgifter för att förstärka dina programmeringskunskaper. Från enkla introduktioner till avancerade projekt!

Övningar per Kategori

Välj en kategori för att se tillgängliga övningar och uppgifter

🎨

Scratch

9 övningar tillgängliga

1. Animera ett Namn

Nybörjare

Lär dig grunderna i Scratch genom att skapa en animation av ditt namn med färger och rörelser.

⏱️ 20 min
AnimationGrundläggandeText
Lärandemål:
  • Förstå Scratch-gränssnittet
  • Använda rörelseblock
  • Arbeta med färger

2. Fantisera Mera

Nybörjare

Skapa en fantastisk animation med flera sprites som rör sig och interagerar med varandra.

⏱️ 30 min
KreativitetAnimationSprites
Lärandemål:
  • Lägga till sprites
  • Skapa sekvenser
  • Timing och koordinering

3. Gör ett Jaktspel

Medel

Bygg ett spännande jaktspel där spelaren ska fånga objekt som rör sig på skärmen.

⏱️ 45 min
SpelKollisionVariabler
Lärandemål:
  • Kollisionsdetektering
  • Variabler för poäng
  • Spellogik

4. Nu gör vi musik hörrni

Medel

Skapa en interaktiv musikspelare med olika instrument och rytmer.

⏱️ 40 min
LjudKreativitetLoops
Lärandemål:
  • Arbeta med ljud
  • Skapa loops
  • Interaktivitet

5. Styr din Sprite

Nybörjare

Lär dig att styra sprites med tangentbord och mus för interaktiva projekt.

⏱️ 25 min
KontrollerInmatningInteraktivitet
Lärandemål:
  • Tangentbordskontroller
  • Musklick
  • Responsiv design

6. Testa att göra en Story

Medel

Skapa en interaktiv berättelse med olika scener, karaktärer och val.

⏱️ 60 min
BerättelseScenerBeslut
Lärandemål:
  • Scenhantering
  • Dialog-system
  • Beslutsträd

7. Pong

Avancerad

Bygg ditt eget klassiska Pong-spel med paddles, boll och poängräkning.

⏱️ 90 min
SpelFysikAI
Lärandemål:
  • Fysiksimulering
  • AI för motståndare
  • Spelbalans

8. Mitt husdjur

Medel

Skapa ett virtuellt husdjur som reagerar på interaktion och har olika behov.

⏱️ 50 min
AIInteraktivitetVariabler
Lärandemål:
  • AI-beteende
  • Tillståndshantering
  • Användarinteraktion

9. Fånga saker som faller

Avancerad

Utveckla ett utmanande spel där du ska fånga fallande objekt och undvika hinder.

⏱️ 75 min
SpelSvårighetsgradFysik
Lärandemål:
  • Svårighetsökning
  • Fysik
  • Speldesign
⛏️

Minecraft

22 övningar tillgängliga

Minecraft Installation Guide

Nybörjare

Lär dig hur du installerar och konfigurerar Minecraft Education Edition.

⏱️ 15 min
InstallationEducation EditionGrundläggande
Lärandemål:
  • Minecraft-installation
  • Education Edition
  • Grundkonfiguration

Skapa Ny Värld

Nybörjare

Lär dig att skapa en ny Minecraft-värld och förstå grundläggande kontroller.

⏱️ 15 min
GrundläggandeVärldskapandeKontroller
Lärandemål:
  • Skapa ny värld
  • Grundläggande kontroller
  • Navigering

Anropa Agent

Nybörjare

Lär dig att använda Minecraft Education Edition:s Agent-funktion.

⏱️ 20 min
AgentEducation EditionGrundläggande
Lärandemål:
  • Agent-funktioner
  • Kommandon
  • Automatisering

Blomsterväg

Nybörjare

Skapa en agent som planterar blommor längs en stig.

⏱️ 25 min
AgentBlommorStigar
Lärandemål:
  • Agent-programmering
  • Koordinater
  • Loopar

Trädfällare

Medel

Programmera en agent som hugger ner träd automatiskt.

⏱️ 30 min
AgentTrädAutomatisering
Lärandemål:
  • Agent-kommandon
  • Detektering
  • Automatisering

Supergrävare

Medel

Skapa en agent som gräver djupt automatiskt.

⏱️ 35 min
AgentGrävningAutomatisering
Lärandemål:
  • Agent-grävning
  • Koordinater
  • Loopar

Megahopp

Medel

Programmera en agent som kan hoppa högt och klättra.

⏱️ 30 min
AgentHoppRörelse
Lärandemål:
  • Agent-rörelse
  • Hopp-kommandon
  • Koordinater

Bygg Hus

Medel

Skapa en agent som bygger ett hus automatiskt.

⏱️ 45 min
AgentHusbyggandeKonstruktion
Lärandemål:
  • Agent-byggande
  • Strukturer
  • Koordinater

Husbyggare

Medel

Avancerat husbyggande med agent-programmering.

⏱️ 60 min
AgentHusbyggandeAvancerat
Lärandemål:
  • Komplexa strukturer
  • Agent-logik
  • Design

Hönsfarm

Medel

Bygg en automatisk hönsfarm med agent-programmering.

⏱️ 40 min
AgentFarmDjur
Lärandemål:
  • Farm-automatisering
  • Djurhantering
  • Agent-logik

Farmaren

Medel

Skapa en komplett automatisk farm med agent-programmering.

⏱️ 50 min
AgentFarmAutomatisering
Lärandemål:
  • Farm-system
  • Agent-programmering
  • Automatisering

MakeCode Farm

Medel

Programmera en automatisk farm som vattnar och skördar grödor.

⏱️ 45 min
MakeCodeLoopsEvents
Lärandemål:
  • MakeCode-syntax
  • Loop-programmering
  • Event-hantering

Hoppande grisar

Medel

Skapa studsande grisar med agent-programmering.

⏱️ 35 min
AgentDjurFysik
Lärandemål:
  • Djurhantering
  • Fysik-simulation
  • Agent-kommandon

Zombie Grisar

Medel

Skapa zombie-grisar med agent-programmering.

⏱️ 30 min
AgentDjurKreativitet
Lärandemål:
  • Djurtransformation
  • Agent-kommandon
  • Kreativitet

Aquarium

Medel

Bygg ett akvarium med agent-programmering.

⏱️ 45 min
AgentAkvariumDesign
Lärandemål:
  • Vattenhantering
  • Design
  • Agent-programmering

Vandraren

Medel

Skapa en vandrande agent som utforskar världen.

⏱️ 40 min
AgentUtforskningRörelse
Lärandemål:
  • Agent-navigation
  • Utforskning
  • Koordinater

Kanonen

Avancerad

Bygg en kanon med agent-programmering.

⏱️ 60 min
AgentKanonFysik
Lärandemål:
  • Fysik-simulation
  • Agent-programmering
  • Mekanik

Diamantgrävaren - Grävare

Avancerad

Del 1: Skapa en diamantgrävare med agent-programmering.

⏱️ 45 min
AgentDiamanterGrävning
Lärandemål:
  • Agent-grävning
  • Diamantdetektering
  • Koordinater

Diamantgrävaren - Facklor

Avancerad

Del 2: Lägg till facklor för bättre synlighet.

⏱️ 50 min
AgentDiamanterFacklor
Lärandemål:
  • Belysning
  • Agent-programmering
  • Optimering

Diamantgrävaren - Sökare

Avancerad

Del 3: Förbättra diamantdetekteringen.

⏱️ 55 min
AgentDiamanterDetektering
Lärandemål:
  • Avancerad detektering
  • Agent-logik
  • Optimering

Diamantgrävaren - Slumpmässig

Avancerad

Del 4: Lägg till slumpmässig grävning för bättre täckning.

⏱️ 60 min
AgentDiamanterSlumpmässighet
Lärandemål:
  • Slumpmässig algoritm
  • Agent-programmering
  • Optimering

Labyrinten

Avancerad

Skapa en komplett labyrint med agent-programmering.

⏱️ 90 min
AgentLabyrintAlgoritmer
Lärandemål:
  • Labyrint-algoritmer
  • Agent-navigation
  • Komplex logik
🎮

Roblox

10 övningar tillgängliga

Roblox Studio Introduktion

Nybörjare

Lär dig grunderna i Roblox Studio och hur du skapar ett nytt projekt.

⏱️ 15 min
Roblox StudioGrundläggandeInterface
Lärandemål:
  • Roblox Studio-gränssnittet
  • Skapa nytt projekt
  • Navigera i Studio

Enkel Byggnad

Nybörjare

Lär dig att bygga enkla strukturer i Roblox Studio.

⏱️ 20 min
ByggnadPartsGrundläggande
Lärandemål:
  • Placera parts
  • Ändra egenskaper
  • Bygga strukturer

Instance Create

Nybörjare

Lär dig att skapa objekt programmatiskt med Lua.

⏱️ 25 min
LuaInstanceSkriptning
Lärandemål:
  • Instance.new()
  • Grundläggande Lua
  • Objekt-hantering

Click Block

Nybörjare

Skapa block som reagerar när spelare klickar på dem.

⏱️ 30 min
ClickDetectorEventsInteraktivitet
Lärandemål:
  • ClickDetector
  • Event-hantering
  • Spelarinteraktion

Kill Block

Medel

Programmera block som dödar spelare som rör vid dem.

⏱️ 35 min
CollisionHealthGame Logic
Lärandemål:
  • Kollisionsdetektering
  • Spelarliv
  • Spellogik

Skriptning Grunderna

Medel

Lär dig grunderna i Lua-programmering för Roblox.

⏱️ 40 min
LuaSkriptningGrundläggande
Lärandemål:
  • Lua-syntax
  • Variabler
  • Funktioner

Spawn Location

Medel

Skapa en spawn-plats där spelare föds när de ansluter.

⏱️ 25 min
SpawnSpelarePlacering
Lärandemål:
  • SpawnLocation
  • Spelarhantering
  • Placering

Teleportation Tumble

Medel

Skapa teleportörer som förflyttar spelare mellan platser.

⏱️ 45 min
TeleportationSpelarrörelseKoordinater
Lärandemål:
  • CFrame
  • Teleportation
  • Koordinatsystem

Bygg en Obby

Avancerad

Skapa en komplett obby (obstacle course) med kill blocks och nycklar.

⏱️ 90 min
ObbySpeldesignKomplett projekt
Lärandemål:
  • Speldesign
  • Komplett projekt
  • Avancerad skriptning

Spelarkontroller

Avancerad

Skapa anpassade spelarkontroller för rörelse och handlingar.

⏱️ 60 min
InmatningKaraktärUser Interface
Lärandemål:
  • Inmatningshantering
  • Karaktärskontroller
  • UI-design
🔗

Likheter mellan Scratch och Minecraft

4 övningar tillgängliga

1. Meddelanden och Händelser

Nybörjare

Lär dig hur meddelanden och händelser fungerar i både Scratch och Minecraft. Upptäck hur olika delar av ett program kan kommunicera med varandra.

⏱️ 35 min
MeddelandenHändelserKommunikation
Lärandemål:
  • Meddelandesystem
  • Händelsedriven programmering
  • Asynkron kommunikation

2. Flytta på en Sprite i Scratch och Agenten i Minecraft

Nybörjare

Lär dig att flytta figurer (sprites) i Scratch och agenter i Minecraft. Upptäck hur liknande koncept kan användas i olika programmeringsmiljöer.

⏱️ 30 min
RörelseKontrollerJämförelse
Lärandemål:
  • Grundläggande rörelse
  • Tangentbordskontroller
  • Konceptöverföring

3. Variabler

Medel

Lär dig hur variabler fungerar i både Scratch och Minecraft. Upptäck hur variabler kan användas för att lagra och hantera data i dina program.

⏱️ 45 min
VariablerDataLagring
Lärandemål:
  • Variabeldeklaration
  • Datatyper
  • Operatorer

4. Villkor och Villkorsuttryck

Medel

Lär dig hur villkor och villkorsuttryck fungerar i både Scratch och Minecraft. Upptäck hur program kan fatta beslut baserat på olika förhållanden.

⏱️ 40 min
VillkorBeslutLogik
Lärandemål:
  • If-satser
  • Else-satser
  • Jämförelseoperatorer
🐍

Python

8 övningar tillgängliga

Rita med Turtle

Nybörjare

Lär dig grunderna i Python genom att rita med turtle-grafiken.

⏱️ 20 min
TurtleGrafikGrundläggande
Lärandemål:
  • Turtle-grafik
  • Grundläggande Python
  • Rita former

Gissa Talet

Nybörjare

Skapa ett spel där datorn väljer ett slumpmässigt tal som spelaren ska gissa.

⏱️ 30 min
VariablerLoopsIn/Ut
Lärandemål:
  • Variabler
  • Loop-programmering
  • In/Ut

Guessing Game

Nybörjare

En engelsk version av gissa talet-spelet med förbättrad funktionalitet.

⏱️ 35 min
RandomLoopsAnvändarinput
Lärandemål:
  • Random-modulen
  • While-loops
  • Användarinteraktion

Sten Sax Påse

Medel

Skapa det klassiska spelet sten, sax, påse mot datorn.

⏱️ 40 min
RandomFunktionerSpellogik
Lärandemål:
  • Random-val
  • Funktioner
  • Spellogik

Kalkylator

Medel

Bygg en enkel kalkylator som kan utföra grundläggande matematiska operationer.

⏱️ 45 min
FunktionerMatematikFelhantering
Lärandemål:
  • Funktioner
  • Matematiska operationer
  • Felhantering

ISS Tracker

Avancerad

Spåra den internationella rymdstationen med API-anrop och kartor.

⏱️ 60 min
APIJSONKartor
Lärandemål:
  • API-anrop
  • JSON-hantering
  • Kartintegration

Textbaserat Äventyrsspel

Avancerad

Skapa ett interaktivt äventyrsspel med olika rum och val.

⏱️ 90 min
KlasserFilerSpellogik
Lärandemål:
  • Klasser
  • Filhantering
  • Spellogik

Övningshäfte Python

Alla nivåer

Ett omfattande övningshäfte med flera Python-uppgifter och projekt.

⏱️ 120 min
OmfattandeProjektÖvningar
Lärandemål:
  • Python-grunderna
  • Projektarbete
  • Problemlösning
🌟

NPF-anpassade

39 övningar tillgängliga

Skapa Ny Värld (NPF)

Nybörjare

Lär dig att skapa en ny Minecraft-värld med NPF-anpassade instruktioner.

⏱️ 15 min
MinecraftNPF-anpassatGrundläggandeVärldskapande
Lärandemål:
  • Skapa ny värld
  • Grundläggande kontroller
  • Navigering
  • Individanpassning

Anropa Agent (NPF)

Nybörjare

Lär dig att använda Minecraft Education Edition:s Agent-funktion.

⏱️ 20 min
MinecraftNPF-anpassatAgentEducation Edition
Lärandemål:
  • Agent-funktioner
  • Kommandon
  • Automatisering
  • Steg-för-steg

Blomsterväg (NPF)

Nybörjare

Skapa en agent som planterar blommor längs en stig.

⏱️ 25 min
MinecraftNPF-anpassatAgentBlommor
Lärandemål:
  • Agent-programmering
  • Koordinater
  • Loopar
  • Kreativitet

Trädfällare (NPF)

Medel

Programmera en agent som hugger ner träd automatiskt.

⏱️ 30 min
MinecraftNPF-anpassatAgentTräd
Lärandemål:
  • Agent-kommandon
  • Detektering
  • Automatisering
  • Problemlösning

Supergrävare (NPF)

Medel

Skapa en agent som gräver djupt automatiskt.

⏱️ 35 min
MinecraftNPF-anpassatAgentGrävning
Lärandemål:
  • Agent-grävning
  • Koordinater
  • Loopar
  • Systematik

Megahopp (NPF)

Medel

Programmera en agent som kan hoppa högt och klättra.

⏱️ 30 min
MinecraftNPF-anpassatAgentHopp
Lärandemål:
  • Agent-rörelse
  • Hopp-kommandon
  • Koordinater
  • Rörelse

Bygg Hus (NPF)

Medel

Skapa en agent som bygger ett hus automatiskt.

⏱️ 45 min
MinecraftNPF-anpassatAgentHusbyggande
Lärandemål:
  • Agent-byggande
  • Strukturer
  • Koordinater
  • Arkitektur

Husbyggare (NPF)

Medel

Avancerat husbyggande med agent-programmering.

⏱️ 60 min
MinecraftNPF-anpassatAgentHusbyggande
Lärandemål:
  • Komplexa strukturer
  • Agent-logik
  • Design
  • Kreativitet

Hönsfarm (NPF)

Medel

Bygg en automatisk hönsfarm med agent-programmering.

⏱️ 40 min
MinecraftNPF-anpassatAgentFarm
Lärandemål:
  • Farm-automatisering
  • Djurhantering
  • Agent-logik
  • Samarbete

Farmaren (NPF)

Medel

Skapa en komplett automatisk farm med agent-programmering.

⏱️ 50 min
MinecraftNPF-anpassatAgentFarm
Lärandemål:
  • Farm-system
  • Agent-programmering
  • Automatisering
  • Systematik

Hoppande grisar (NPF)

Medel

Skapa studsande grisar med agent-programmering.

⏱️ 35 min
MinecraftNPF-anpassatAgentDjur
Lärandemål:
  • Djurhantering
  • Fysik-simulation
  • Agent-kommandon
  • Kreativitet

Zombie Grisar (NPF)

Medel

Skapa zombie-grisar med agent-programmering.

⏱️ 30 min
MinecraftNPF-anpassatAgentDjur
Lärandemål:
  • Djurtransformation
  • Agent-kommandon
  • Kreativitet
  • Experimenterande

Akvarium (NPF)

Medel

Bygg ett akvarium med agent-programmering.

⏱️ 45 min
MinecraftNPF-anpassatAgentAkvarium
Lärandemål:
  • Vattenhantering
  • Design
  • Agent-programmering
  • Kreativitet

Vandraren (NPF)

Medel

Skapa en vandrande agent som utforskar världen.

⏱️ 40 min
MinecraftNPF-anpassatAgentUtforskning
Lärandemål:
  • Agent-navigation
  • Utforskning
  • Koordinater
  • Autonomi

Kanonen (NPF)

Avancerad

Bygg en kanon med agent-programmering.

⏱️ 60 min
MinecraftNPF-anpassatAgentKanon
Lärandemål:
  • Fysik-simulation
  • Agent-programmering
  • Mekanik
  • Komplexitet

Diamantgrävaren - Grävare (NPF)

Avancerad

Del 1: Skapa en diamantgrävare med agent-programmering.

⏱️ 45 min
MinecraftNPF-anpassatAgentDiamanter
Lärandemål:
  • Agent-grävning
  • Diamantdetektering
  • Koordinater
  • Algoritmer

Diamantgrävaren - Facklor (NPF)

Avancerad

Del 2: Lägg till facklor för bättre synlighet.

⏱️ 50 min
MinecraftNPF-anpassatAgentDiamanter
Lärandemål:
  • Belysning
  • Agent-programmering
  • Optimering
  • Förbättringar

Diamantgrävaren - Sökare (NPF)

Avancerad

Del 3: Förbättra diamantdetekteringen.

⏱️ 55 min
MinecraftNPF-anpassatAgentDiamanter
Lärandemål:
  • Avancerad detektering
  • Agent-logik
  • Optimering
  • Algoritmer

Diamantgrävaren - Slumpmässig (NPF)

Avancerad

Del 4: Lägg till slumpmässig grävning för bättre täckning.

⏱️ 60 min
MinecraftNPF-anpassatAgentDiamanter
Lärandemål:
  • Slumpmässig algoritm
  • Agent-programmering
  • Optimering
  • Statistik

Labyrinten (NPF)

Avancerad

Skapa en komplett labyrint med agent-programmering.

⏱️ 90 min
MinecraftNPF-anpassatAgentLabyrint
Lärandemål:
  • Labyrint-algoritmer
  • Agent-navigation
  • Komplex logik
  • Problemlösning

Byggövningar - Skapa En Värld

Nybörjare

Lär dig att skapa en ny Minecraft-värld med NPF-anpassade instruktioner.

⏱️ 20 min
ByggövningarGrundläggandeVärldskapande
Lärandemål:
  • Skapa ny värld
  • Grundläggande kontroller
  • Navigering

Byggövningar - Alltid Dag

Nybörjare

Lär dig att sätta världen på alltid dag-läge.

⏱️ 15 min
ByggövningarKommandonGrundläggande
Lärandemål:
  • Kommandon
  • Världsinställningar
  • Grundläggande

Byggövningar - Arena

Medel

Bygg en arena för spel och aktiviteter.

⏱️ 30 min
ByggövningarArenaKonstruktion
Lärandemål:
  • Byggteknik
  • Design
  • Konstruktion

Byggövningar - Bygg Tre Ta Bort Ett Block

Nybörjare

Övning i att bygga och ta bort block systematiskt.

⏱️ 25 min
ByggövningarBlockSystematik
Lärandemål:
  • Blockhantering
  • Systematik
  • Grundläggande byggande

Byggövningar - Data Klockan

Medel

Lär dig att använda dataklockan i Minecraft.

⏱️ 20 min
ByggövningarDataklockaVerktyg
Lärandemål:
  • Dataklocka
  • Verktyg
  • Mätning

Byggövningar - Din Egna Häst

Nybörjare

Skapa och anpassa din egen häst.

⏱️ 25 min
ByggövningarDjurAnpassning
Lärandemål:
  • Djurhantering
  • Anpassning
  • Kreativitet

Byggövningar - Eldstad

Medel

Bygg en eldstad med säkerhet i åtanke.

⏱️ 30 min
ByggövningarEldstadSäkerhet
Lärandemål:
  • Byggteknik
  • Säkerhet
  • Design

Byggövningar - Flyga

Nybörjare

Lär dig att flyga i Minecraft.

⏱️ 15 min
ByggövningarFlygningRörelse
Lärandemål:
  • Flygning
  • Rörelse
  • Kontroller

Byggövningar - Jordhus

Nybörjare

Bygg ett hus av jord och naturmaterial.

⏱️ 35 min
ByggövningarJordhusNaturmaterial
Lärandemål:
  • Byggteknik
  • Naturmaterial
  • Design

Byggövningar - Kommandoblock Varelser

Avancerad

Arbeta med kommandoblock för att skapa varelser.

⏱️ 45 min
ByggövningarKommandoblockVarelser
Lärandemål:
  • Kommandoblock
  • Varelser
  • Avancerad teknik

Byggövningar - Lavadörr

Avancerad

Skapa en dörr av lava med säkerhet.

⏱️ 40 min
ByggövningarLavaSäkerhet
Lärandemål:
  • Lavahantering
  • Säkerhet
  • Avancerad teknik

Byggövningar - Kommando Ko

Medel

Arbeta med kommandon för att skapa ko-djur.

⏱️ 25 min
ByggövningarKommandonDjur
Lärandemål:
  • Kommandon
  • Djurhantering
  • Automation

Byggövningar - Lägg In Varelser

Medel

Lär dig att placera varelser i världen.

⏱️ 30 min
ByggövningarVarelserPlacering
Lärandemål:
  • Varelsehantering
  • Placering
  • Kontroll

Byggövningar - Redstone TNT

Avancerad

Skapa TNT med redstone-kretsar.

⏱️ 50 min
ByggövningarRedstoneTNT
Lärandemål:
  • Redstone
  • TNT
  • Säkerhet

Byggövningar - Slott

Avancerad

Bygg ett imponerande slott.

⏱️ 90 min
ByggövningarSlottArkitektur
Lärandemål:
  • Arkitektur
  • Storskaligt byggande
  • Design

Byggövningar - Snögubbe

Medel

Skapa en snögubbe med kommandon.

⏱️ 20 min
ByggövningarSnögubbeKommandon
Lärandemål:
  • Kommandon
  • Kreativitet
  • Dekoration

Byggövningar - Ta Bort Allt Levande

Medel

Lär dig att rensa världen från varelser.

⏱️ 15 min
ByggövningarRensningVarelser
Lärandemål:
  • Varelsehantering
  • Rensning
  • Kontroll

Byggövningar - Trappan

Nybörjare

Bygg en trappa med olika material.

⏱️ 25 min
ByggövningarTrappaMaterial
Lärandemål:
  • Byggteknik
  • Material
  • Design

Automatisk Trädgård (NPF)

Medel

Skapa en automatisk trädgård som planterar och skördar grödor med agent-programmering.

⏱️ 20 min
MinecraftNPF-anpassatAgentTrädgårdAutomation
Lärandemål:
  • Agent-programmering
  • Plantering
  • Skörd
  • Automation
  • Systematik

Hur Du Använder Övningarna

Följ dessa steg för att få ut mesta möjliga av våra övningar

1️⃣

Välj Kategori

Börja med den kategori som passar din erfarenhetsnivå och intresse

2️⃣

Välj Övning

Läs beskrivningen och välj en övning som passar din nivå

3️⃣

Följ Instruktioner

Följ steg-för-steg instruktionerna och ta din tid

4️⃣

Experimentera

Var kreativ och experimentera med dina egna idéer

Tips för Framgång

Här är några tips för att få ut mesta möjliga av övningarna

För Nybörjare

  • Börja med enkla övningar och bygg gradvis
  • Ta din tid och var tålmodig
  • Var inte rädd för att göra misstag
  • Fråga om hjälp när du behöver det

För Erfarna

  • Utmana dig själv med svårare övningar
  • Experimentera och lägg till egna funktioner
  • Hjälp andra som lär sig
  • Kombinera olika tekniker i dina projekt

Behöver du hjälp med övningarna?

Våra erfarna instruktörer är här för att hjälpa dig på din programmeringsresa!